15 Kasım 2014 Cumartesi

Cape Agulhas - Guney Afrika



Hani bazen bir yerler gezersiniz de kalbinizden bir parça oralarda kalır..

2008 yılında kız kardeşim ve eşi ile birlikte Johannesburg dan Cape Town a rüya gibi bir yolculuk yaptık , gezdiğimiz gördüğümüz heryer çok güzeldi.

Ama ben özellikle Cape Agulhas a bayıldım.  Burası Afrika kıtasının en ama en güney ucu.

Cape Town şehrinin 176 km doğusunda. İki okyanusun birleştiği 20" boylamın geçtiği sınır kabul edilen ,   muthiş bir coğrafya.

İğne Burnu olarak ta anılan , kıyıları sığlık ve mercan kayalardan oluştuğu için fırtınalı havalarda bir çok gemimin batmasına neden olan bir burundur.

Ben gittiğimde halen batmış gemi kalıntıları mevcuttu. 

1849 yılında bu burna yapılmış olan feneri de ziyaret ettik. Fenerin seyir terasında ayakta durmakta o kadar zorlandım ki, hayatim boyunca maruz kaldığım en güçlü rüzgardı.










Bir yanda Atlas Okyanusu Bir yanda Hint Okyanusu









Korkuluklara tutunmasam uçup gideceğim :)




Batık Gemiler





Capet Agulhas ta bir pansiyonda kaldık ve hayatımda kaldıgım en inanılmaz pansiyondu. Temizliği, stili, konukseverliği, sunumu ve lezzetleri ile çok hoşumuza gitti..



Afrika kıtasının en güney ucunda bir kör piyanist  :)



Pek mahsundu dayanamadım :)





Türkiye nire ben nirede :)




Uzaklara dalmış kardesim  :) Kolay mı memleketten 10 saatlik uçuş mesafesinde yaşamak..







4 yorum:

  1. Sizin yazilari okuyunca , insanin hemen ucaga atlayip gidesi geliyor. :)

    YanıtlaSil
  2. Haticecim gerçekten taqvsiye ederim gezmeye değecek bir ülke

    YanıtlaSil
  3. Batık gemiler ortama ürkütücü bir görünüm katmış olmalılar. Zira oluşan dalgalar bunu gösterir nitelikte. :) Rüzgarın şiddetini dalgalardan görebiliyorum, bahsettiğiniz kadar ayakta durması pek bir güç olmuştur.

    YanıtlaSil
  4. Fatih Bey gerçekten ürkütücü fakat bir o kadar da çekici bir hissiyat var o tam en güney uçta..

    YanıtlaSil

Yorumlarınızla zenginleşiyor blogum, Teşekkürler..