24 Kasım 2014 Pazartesi

Atatürk'ün Asansörü ve Yelken Eğitimi






Babamın bir Atı Olsada Gelse..
Annemin Yelkeni olsa Açsa da Gelse
Kardeşlerim Yolları Bilse de Gelse..


Kim bilmez ki bu türküyü, düğünlerde kına gecelerinde hüzünlü hüzünlü söylenir de durur ...

Ben aşrı aşrı memleketlere iki kardeşimi verdim, Biri Afrika nın en güney ucunda biri de neredeyse Avrupa nın en batı ucunda :) 

Yelken de nereden çıktı diyeceksiniz şimdi :) )

Uzun yıllardır çok merak ettiğimbir spordu.  Hatta bir ara çalıştığım firmada yelken takımı kuruldu ve ben malesef o sırada ortanca oğluma hamile olduğum için katılamamıştım ve çok içimde kalmıştı.

Fırsat sitelerinde cok uygun fiyata yelken eğitimi fırsatını gören eşim yurt dışında olmasına rağmen beni aradı ve hemennn çift kişilik bir eğitim satın alıverdik :)

Hayatın tadına bakanlar ekibinin yelken eğitimi macerasına fotoğrafları takip ederek devam etmeye ne dersiniz ..









Yelken eğitimi Büyükada da Anadolu kulübünde yapıldı. Hocamız yaz aylarında bu kulüpte miniklere yelken eğitimi veriyormuş Biz 30 Eylül tarihine randevu almıştık ve muhteşem bir hava ve deniz ile karşılaştık. Fakat Anadolu Kulübü kapanmış bütün canlılığı bitmişti.





Anadolu kulübü hakkında hiçbir fikrim yoktu , meğerse 1926 yılında Atatürk ün önderliğinde kurulmuş Anadolu Kulübü. Tarihini merak ederseniz buradan tıklayrak ulaşabilirsiniz

Konum olarak harika bir tesis taşı toprağı tarihi bir doku. Sezon bittiği için tarihi binaların içini görmek çok mümkün olmadı.




Yukarıdaki fotoğrafta ki asansörün Atatürk'ün asansörü olduğunu biliyor muydunuz?
1936 yılında Atatürk'ün rahatsızlığı sırasında kulübe daha rahat inip çıkması için yapılmış. Bu konuda detaylı bilgiyi tıklayarak bulabilirsiniz.




Eğimi Pirat denilen , yelken eğitiminde başlangıç olarak kullanılan tekne ile yaptık. İlk gördüğümüzde amannn bu mu ? Minicik bişi diyip hayal kırıklığına uğradık :)  Sanki yelken dediğinde aklımıza ilk gelen Uskuna ya atlayıp okyanuıs a açılmaktı :)





Yelkeni açtıktan sonra hocamız yavaş yavaş dümen ve yelken eğitimi vermeye başladı.



Birim küçücük dediğimiz bu 5 m lik pirat ta bile ne ince ayrıntılar , dikkat edilmesi gereken çok teknik noktalar olduğunu öğrendikçe minik teknemize hayranlığımız arttı.




Yelken sporunda inanılmaz bir ekip ruhu ve ahendi gerekiyor. Dalgınlık , atatlet ve hataya yer vermeyen bir spor, Algılarınız devamlı açık olmalı deniz ve rüzgarın değişimlerini her an hissetmelisiniz.


Bu zevkli sporu araştırdıkça Türkiye de tutukunları oldugunu hatta ,   Türkiye Yelken Federasyonunun Pirat Sınıf Komitesi bile olduğunu gördük.

Hatta yaşadığımız yere çok yakın bir yelken kulübü olduğunu bulmak bizi bu spora devam konusunda çok daha heveslendirdi.
Büyükçekmece Yelken ve Su Sporları Kulübü



Çok keyifli eğitimimizden sonra ufak bir ada turu yaptık , artık hayallerimizde ufak bir tekne alıp arada denize açılmak var :)




3 yorum:

  1. Bir yelkenci klasigi yapayim. Ruzgariniz bol, pruvaniz neta olsun. Iyi seyirler :)

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel fotoğraflar çekmişsiniz. Blogunuzu izlemeye aldım. Ben de bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
  3. ay ne güzel ya. benim de arkadaşların teknesi var fenerbahçede duruyor. arada büyükadaya gidiyoz. yelkenci onlar da ayrıca :) aklıma yazdım bunu. düşüneyim bi ara. :) surf de alcaktım bu da olsun :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızla zenginleşiyor blogum, Teşekkürler..