20 Kasım 2014 Perşembe

Ansiklopedi Roman Gibi Okunur muymuş?




TÜYAP Kitap Fuarı 2014 2. bölüm



Bizim zamanımızda zordu kitaba ulaşabilmek. Ulaşılsa bile gücü yetebilmek. Silivri Turgut Reis ilkokulunda okurken her sınıfın minik bir kitaplığı olurdu. Elbetteki ben " Kitaplık Kolu " başkanlığından asla vazgeçmezdim.  Dolaptaki kitapları her sene 3 tur bitiridim. 

Daha sonraları Silivri çarşı içindeki halk kütüphanesine pek sık uğrar oldum. Orta okuldaki herkesin kabusu olan dönem ödevleri benim için zevti. Kütüphaneye gidip ödevim olan konuyu bitirdikten sonra saatlerce kitapları karıstırmaya devam ederdim.

Evdeki kitap stoğunun beni kesmesi mümkün değildi. Bende o zamanlarda çok moda olan kupon karşılığı edinilen salonda ki mobilyaların raflarına itina ile dizilmiş ansiklopedilere dadanmııştım. Her pazar sabahı erkenden kalkar bir cilt seçer okumaya başlardım. Bunu farkeden annem " Ansiklopedi bunlar roman gibi okunur muymuş koy yerine onu  çabuk " :) nidaları ile beni o daldıgım muhteşem dünyadan uyandırırdı :) :)



İlk postumda bir bölümünü anlattığım kitap fuarına bugün kaldığım yerden devam ediyorum.. Buyrun benim kendimi kaybettiğim o güne..




Ne kadar doğru değil mi? Ne kadar da doğru söylemiş Federico Fellini, 

Ya peki Mevlanamız ?

"Seveceksen öylece sev.
Ne kusursuz insan ara, ne de insanda kusur.
Birincisini zaten bulamazsın, ikincisinde ise, bulduğun her kusur, öğrendiğin her ayıp sahibini değil, seni çirkinleştirir. Her ikisi de seni mutsuz eder. Birincisini bulamadığın için, ikincisini ise bulduğun için mutsuz olursun..."




İmza salonlarını gezerken Canan TAN ın imza saati oldugunu gördüm ve yaklaşıp biraz seyrettim. Hiç kitabını okudum mu hatırlamıyorum ama adını çok duydum.




Neşeli , cıvıl cıvıl , pozitif, renkli ve içten bir kadın.. Bu sene 24. defa bu fuarda kitaplarını imzalıyormus. Sanırım bende böyle yaşlanmak istiyorum. Bir çok kitabı var bir gezi kitabı bile çıkarmıs.  Füsun Önal Gezikolik ayak üstü inceledim hoş bir kitap.







Minik oğlum su çiçeğini atlatmaya çalıştığı için  yanımda getirmediğime pişman oldum çocuk kitaplarını ve standlarını gördükçe. Sanırım bu dinazorun kesinlikle kendi odasına gelmesini isterdi.



Fuarda gördüğüme en çok sevindiğim kişilerden biriydi Mustafa Balbay. İzledim kendisini uzaktan .. 
Okuyucuları ile öylesine içten ve samimi bir iletişimi var ki , kimse standından ayrılmak istemiyor. Selam verdim ve kendisini görmekten çok mutlu olduğumu ifade ettiğimde gülümseyerek ve çok teşekkür ederek karşılık verdi bana.. 






Sahaflar vardı fuarda yüzümde kocaman bir gülümseme ile gezdim standlarını .. Senede bir de olsa yolum düştğünde o sahaflar çarşısına ne mutlu olurdum. Babam Fransızca ve Arapça ders kitapları almaya gelirdi. Hiç bitmesin isterdim orada oldugumuz anlar. Her kitaba ayrı ayrı dokunasım gelirdi. 





Her ebeveyn ancak kendi çocukluğunun özgürlüğü kadar ebeveyndir..
Zira her insanın özü kendi çocukluğudur..
Bu özün kıvamı çocukluk yıllarında "güvenli bağlanma " ile oluşur..

Kim annesi ile güvenli bağlanabilmişse yaşama güvenli bağlanabilir..
Ve bağlanabilenlerdir ancak yaşamı anlanlandırabilenler..
Yaşamı anlanmız bulanlar, bağlanamayanlardır...
Ve bağlanamayanlardır, çocukları ile bağlanamayanlar..


Son zamanlarda en severek okuduğum çocuk ve ebeveyn psikolojisi yazarı Pedagog Adem Güneş e
Güvenli Bağlanma kitabını imzalatırken ..




Kitabın içinde ne varsa kapağıda o :) :)



3. postumda burda bitti sırada 4. post ve Bir kitap Bir yazar için hazırladığım özel bir post var PEK YAKINDA .. :)











2 yorum:

  1. Ben de ansiklopedi okumayi sevenlerdendim. Hatta bos derslerde veya okul sonrasi kutuphanenin yolunu tutanlardan. Bu yuzden universite donemlerimde kitap fuarina gitmek vazgecilmez etkinligim oldugu gibi, fuar suresince hergun gitmeye doyamadigim yerdi. Ne guzel sayenizde kitap fuarini gezerek o gunleri yad ettim :) Tesekkurler , sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel demiş Federico ve Mevlana..

    Ben romanı ansiklopedi okur gibi okuyabilirim ama ansiklopediyi roman gibi okuyamam sanırsam :/ sanmıyorum. yok ya okurum ne olucak diyor iç ses ama bilmiyorum :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızla zenginleşiyor blogum, Teşekkürler..